19 Nisan 2008 Cumartesi

Sığır Jelatini (E441)

Eskiden beri hepimiz cin, jelibon gibi şekerleme ve biskuvileri severek yiyoruz. Ama bunların içinde yenmesi dinen yasaklanmış olan jelatin var. gıdaraporu.com internet adresindede bundan bahsedilmiş.
Geçenlerde Cin biskuvilerinden almak istedim. Hemen aklıma E441 namıdeğer sığır jelatini geldi. Tabi tedbiri elden bırakmamak gerek deyip içindekiler kısmına baktım. "Yenilebilir sığır jelatini" ifadesi geçiyordu. Hemen Jelibon'lara baktım. Onlarda sadece "sığır jelatini" yazıyordu. Bende Eti'ye e-posta atıp onlardan bu konu hakkında bildi vermelerini ve varsa helal et belgelerinin bir kopyasını istedim. Eti'den kısa bir cevap geldi:

Sn. Mehmet KOÇ,

Ürünlerimizde yenmesi helal olan, helal sertifikalı sığır jelatinini kullanıyoruz. İlginize teşekkür eder, Eti lezzetinin hayatınızdan hiç eksik olmamasını dileriz.

Saygılarımızla,

Eti Pazarlama ve San. A.Ş.


Tabi e-postaya da iki tane helal et belgesinin kopyasını eklemişler. Bundan sonra en azından Eti'nin Ürünlerini gönül rahatlığı ile yiyebileceğim.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Mehmet Bey merhabalar,
Internette arama yaparken, tesadufen rastladim Blog unuza. Sigir jelatini ile ilgili Eti'den gelen cevabi hemen dogru kabul etmeden once, bir de su linke bakmanizi tavsiye ediyorum. Cok selamlar...

http://www.tuketiciler.org/?com=files.read&ID=2&pID=94

webblogi.com dedi ki...

Okumanızı tavsiye ederim.

http://www.5n1khaber.com/sigir-jelatini-nasil-yapilir-kullanim-alanlari-faydalari-zararlari-20170445054